המועצה > חינוך והסברה > פרויקט צרכנות נבונה בגליל > טיפים

טיפים בנושא רשתות שיווק


• המחיר המופיע על גבי המוצר הוא המחיר המחייב, אפילו אם מחירו בקופה גבוה מהמחיר האמור.


• חובה לציין על גבי אריזות (כולל ירקות ופירות ארוזים) את משקל המוצר באריזה, את מחירו הכולל ועל המדף את המחיר ליחידת מידה.


• מחיר ליחידת מידה הוא לפי 100 גרם או 100 מ"ל או לפי 1 ק"ג או 1 ליטר לפי סוג המוצר. שימו לב שלעיתים מוצרים דומים (מאותה סדרה) נמכרים באותו מחיר, אך במשקלים שונים.


• העובדה שמוצר מסוים זול ברשת מסוימת, אינה בהכרח אומרת שגם שאר המוצרים שם זולים. הרכיבו סל והשוו מחירים בין רשתות השיווק.


• יציאה לקניות עם רשימה מוכנה עוזרת לחסוך ולא להתפתות למוצרים שאינכם צריכים.


• לא כל מבצע הוא כדאי, בדקו אותו לפי מה שאתם זקוקים לו כעת, ושימו לב לתנאיו ולאותיות הקטנות. כמו כן, לעתים מוצרים שתאריך התפוגה שלהם מתקרב מוצעים במבצע, אך לא תמיד כדאי לקנות אותם.


• מושקעת הרבה חשיבה בתכנון הסופר כדי לגרום לנו לרכוש כמה שיותר. למשל, המוצרים המונחים קרוב לכניסה ובגובה העיניים יקרים יותר. המוצרים הזולים נמצאים בירכתיים ובמדפים הנמוכים או הגבוהים.


• המוצרים שמוצעים ב"רגע האחרון" ליד הקופה נמצאים שם כדי להיפטר מהם. קנו רק אם אתם באמת צריכים ובמילא התכוונתם לקנות אותם, אחרת סלכם יתייקר ללא צורך.


• לאחר כל קנייה בדקו כל חשבון. אתם עשויים להיות מופתעים כמה כסף אפשר לחסוך כך. שימו לב בעיקר למוצרים שמחירם מפוצל בחשבון, כגון בקבוקים ודמי פיקדון וכן מחירים של מוצרים במבצע (לעתים מסומנים כזיכוי או כמספר שלילי) .